+(371) 20022581 Tālrunis
Maskavas iela 241, Rīga P - Pk: 08.00 - 20.00

Bieži uzdotie jautājumi

GalvenāPacientiemBieži uzdotie jautājumi

Bieži uzdotie jautājumi

  • Kā pierakstīties pie speciālista „AIWA Clinic”, un vai tam ir nepieciešams ģimenes ārsta nosūtījums?

    Pierakstīties uz pieņemšanu iespējams divos veidos: aizpildot attiecīgās rindiņas uznirstošajā logā mūsu tīmekļvietnē vai zvanot pa tālruni +371 200 22 581. Ģimenes ārsta nosūtījums nav nepieciešams.

  • Man ir hemoroidālā slimība ar indikācijām operācijai. Vai „AIWA Clinic” tiek veiktas minimāli invazīvās operācijas, un vai tiešām tās ir tik labas?

    Hemoroidālās slimības minimāli invazīvo ārstēšanas metožu priekšrocība ir tāda, ka to lietošana nodrošina iespēju ātri atjaunot darbaspējas. Laiks, kas jāpavada stacionārā, ir saīsināts līdz nepieciešamajam minimumam. Praktiski jau nākamajā dienā pēc operācijas pacients var atgriezties pie sava ierastā dzīvesveida. Iesakām piezvanīt uz mūsu klīniku pa tālruni +371 200 22 581 un pierakstieties uz pieņemšanu pie ķirurga-proktologa.

  • Mani ieinteresēja Check-up pakalpojums, ta u nezinu, kādu programmu izvēlēties. Ko jūs ieteiktu?

    Piezvaniet pa tālruni +371 200 22 581 un pierakstieties uz pieņemšanu pie ārsta-internista. Pēc iepazīšanās sarunas ārsts ieteikums Jums optimālāko izmeklējumu shēmu un palīdzēs izvēlēties programmu.

  • Mēs plānojam ierasties no Maskavas. Vai ir iespējams uzturēties klīnikā un veikt Check-up vienlaikus ar vīru?

    Jā. Ja plānojat veikt izmeklēšanu kopā ar dzīvesbiedru, mēs piedāvājam Jums iespēju uzturēties „AIWA Clinic” divvietīgās palātās vai viesnīcas numura tipa palātā.

Informācija AIWA Clinic pacientiem

  • Valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi AIWA Clinic:

    Dienas stacionāra pakalpojumi:

    • Ķirurģijā;
    • Traumatoloģijā - ortopēdijā;
    • Oftalmoloģijā;
    • Otolaringoloģijā;
    • Ginekoloģijā;
    • Uroloģijā;
    • Proktoloģijā.

    Pirms veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas valsts finansējuma ietvaros, pacients apmaksā centra kasē valsts noteikto pacienta iemaksu.

  • Informācija par laiku un telpu

    Valsts apmaksātie pakalpojumi tiek sniegti AIWA Clinic 1.stāvā, operāciju blokā, operāciju zālēs.

    Valsts apmaksātās operācijas AIWA Clinic notiek saskaņā ar:
    darba laiku no pirmdienas līdz piektdienai no plkst. 8:00 līdz plkst. 20:00;
    operāciju grafiku.

    Šos veselības aprūpes pakalpojumus var saņemt centram noteiktā finansējuma ietvaros un atbilstoši LR MK 17.12.2013. noteikumiem Nr.1529 “Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība” ar ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījumu.

  • Informācija par ārstniecības iestādes amatpersonu

    Detalizētu informāciju par savstarpējā līguma nosacījumiem Jūs varat iegūt pie:

    Klīnikas direktora Valērija Ratobiļska, pirms tam griežoties AIWA Clinic reģistratūrā, 1.stāvā, vai pa tālr. 67799100 vai pa e-pastu valerijs.ratobilskis@vca.lv. Apvienības veselības aprūpes vadības ārstes (galvenā ārste) A. Maruškinas, griežoties A.Saharova 16, Rīgā, 607.kabinetā, vai pa tālr. 67136951 vai pa e-pastu anna.maruskina@vca.lv.

  • Maksas veselības aprūpes pakalpojumi AIWA Clinic:

      Maksas operācijas:
    • Ķirurģijā;
    • Traumatoloģijā - ortopēdijā;
    • Oftalmoloģijā;
    • Otolaringoloģijā;
    • Ginekoloģijā;
    • Uroloģijā;
    • Proktoloģijā;
    • Plastiskajā ķirurģijā.
      Ambulatorās konsultācijas:
    • Ārstu ginekologu un dzemdību speciālistu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu kardiologu medicīniskā palīdzība;
    • ausu, kakla, deguna slimību ārstu medicīniskā palīdzība;
    • acu slimību ārstu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu neirologu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu pneimonologu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu dermatovenerologu (ādas un seksuāli transmisīvo slimību) medicīniskā palīdzība;
    • ārstu urologu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu ķirurgu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu traumatologu - ortopēdu medicīniskā palīdzība;
    • ārstu proktologu medicīniskā palīdzība;
    • dienas stacionāra pakalpojumi ķirurģijā, traumatoloģijā- ortopēdijā, oftalmoloģijā, otolaringoloģijā, uroloģijā, ginekoloģijā, proktoloģijā un internajā medicīnā, t.sk.kompleksās veselības pārbaudes (Check-up);
    • dienas stacionāra manipulācijas – injekcijas ādā i/c, zemādā s/c, intramuskulāri i/m un intravenozi i/v, infūziju sistēmas i/v, brūču pārsiešanas, šuvju noņemšanas, punkcijas, blokādes.

    Maksas veselības aprūpes pakalpojumi tiek sniegti AIWA Clinic 1.stāvā, operāciju blokā, operāciju zālēs, 2. un 4.stāva konsultatīvajos kabinetos.

    Maksas operācijas AIWA Clinic notiek saskaņā ar:
    darba laiku no pirmdienas līdz piektdienai
    no plkst. 8:00 līdz plkst. 20:00;
    operāciju grafiku.

      Diagnostisko palīgkabinetu pakalpojumi:
    • Elektrokardiogrāfija;
    • Veloergometrija;
    • Holtera monitorēšana (elektrokardiogrammas pieraksts līdz 24 stundām);
    • Vēdera dobuma orgānu un virspusēji novietoto orgānu (vairogdziedzera, kakla, deguna blakus dobumu, muskuloskeletālā, krūšu kurvja) sonogrāfija, mazā iegurņa orgānu ultrasonogrāfija;
    • Uroloģiskā ultrasonogrāfija vīriešiem;
    • Brahiocefālo un transkraniālo asinsvadu dupleksa skenēšana ar krāsas doplerogrāfiju un spektrālanalīzi;
    • Roku un kāju asinsvadu dupleksdoplerogrāfija ar spektra analīzi;
    • Rentgenoloģiskie izmeklējumi.
  • Situācijas, kad ir nepieciešams izsaukt neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi

    Veselībai un dzīvībai kritiskās situācijās jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, zvanot 113.

    Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigāde neatliekamo medicīnisko palīdzību cietušajam (saslimušajam) sniedz notikuma vietā, kā arī transportēšanas laikā uz ārstniecības iestādi šādos gadījumos :

    1. Nelaimes gadījumi, avārijas, katastrofas, smagas mehāniskās, termiskās, ķīmiskās un kombinētās traumas, elektrotraumas, svešķermeņi elpošanas ceļos, slīkšana, smakšana, saindēšanās;
    2. Pēkšņa saslimšana vai trauma sabiedriskajā vietā;
    3. Pēkšņa saslimšana vai hronisku slimību paasināšanās, kas apdraud pacienta dzīvību:
      • Sirds un asins vadu saslimšana, kurai raksturīgas sāpes, smakšanas lēkmes vai aizdusa, auksti sviedri, sirdsdarbības ritma traucējumi, samaņas zudums;
      • Perifēro asinsvadu saslimšana, kurai raksturīgas pēkšņas sāpes rokās vai kājās, roku vai kāju aukstums, bālums;
      • Centrālās vai perifērās nervu sistēmas saslimšanas, kuram raksturīgi pēkšņi apziņas traucējumi, krampji, ģībonis, galvas vai muguras sāpes, jušanas vai kustību traucējumi;
      • Kuņģa vai zarnu trakta saslimšana, kurai raksturīgas pēkšņas sāpes vēderā, vemšana, auksti sviedri, nepārtraukta caureja;
      • Urīnceļu saslimšana, kurai raksturīgas pēkšņas sāpes jostas un krustu apvidū vai akūti urinācijas traucējumi;
      • Akūti psihiskās darbības traucējumi, kuriem raksturīga agresīva rīcība vai pašnāvības mēģinājums;
      • Dzīvībai bīstama jebkuras izcelsmes asiņošana;
      • Dzīvībai bīstamas jebkuras izcelsmes alerģiskas reakcijas;
      • Bronhiālās astmas lēkme;
    4. Ja veselībai un dzīvībai kritiskā stāvoklī nepieciešama pacienta neatliekama pārvešana, kā arī dzemdētājas nogādāšana attiecīgajā ārstniecības iestādē;

    Ārstniecības iestāžu uzņemšanas nodaļas Rīgā, kuras neatliekamo medicīnisko palīdzību sniedz visu diennakti:

    • Bērnu klīniskā universitātes slimnīca;
    • Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas filiāle Juglā;
    • Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca;
    • Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (RAKUS) klīnika "Gaiļezers";
    • RAKUS klīnika "Biķernieki";
    • RAKUS stacionārs "Latvijas Infektoloģijas centrs";
    • Rīgas Dzemdību nams;
    • Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs;
    • Rīgas 2.slimnīca;
    • Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca;
    • Paula Stradiņa KUS Zobārstniecības un sejas ķirurģijas centrs

    Citas ārstniecības iestādes neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu nodrošina savā darba laikā.

Pacientu iemaksa

  • Pacienta iemaksas ir maksājums kuru pacients veic, saņemot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus:

    Ārstēšanās dienas stacionārā

    • par ārstēšanos dienas stacionārā (par katru dienu) – EUR 7,11;
    • par ambulatori un dienas stacionārā veiktajām operācijām (par katru veikto operāciju) – EUR 4,27.

  • No pacientu iemaksām atbrīvotas personas

    No pacientu iemaksām atbrīvotās iedzīvotāju kategorijas:

    • bērni vecumā līdz 18 gadiem;
    • grūtnieces un sievietes pēcdzemdību periodā līdz 42 dienām (ja tiek saņemti veselības aprūpes pakalpojumi, kas saistīti ar grūtniecības un pēcdzemdību novērošanu un grūtniecības norisi);
    • politiski represētās personas, Nacionālās pretošanās kustības dalībnieki un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidācijā cietušās personas;
    • pirmās grupas invalīdi;
    • tuberkulozes slimnieki un pacienti, kuriem veic izmeklējumus tuberkulozes noteikšanai;
    • psihiski slimas personas, saņemot psihiatrisko ārstēšanu;
    • pacienti, saņemot hroniskās hemodialīzes, hemodiafiltrācijas un peritoneālās dialīzes procedūras visā ārstniecības procesa laikā;
    • personas, kuras saņem veselības aprūpes pakalpojumus noteikumu Nr. 1529. 6. pielikumā minēto infekcijas slimību gadījumos;
    • pacienti, saņemot ilgstošu plaušu mākslīgo ventilāciju mājas apstākļos;
    • orgānu donori;
    • personas, kuras saņem paliatīvo un veselības aprūpi mājās;
    • trūcīgās personas, kas par tādām atzītas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā ģimene vai atsevišķi dzīvojoša persona atzīstama par trūcīgu;
    • personas, kurām neatliekamo medicīnisko palīdzību sniedz neatliekamās medicīniskās palīdzības (ātrās palīdzības) brigādes;
    • valsts sociālās aprūpes centru un pašvaldību pansionātu (centru) aprūpē esošās personas;
    • visi iedzīvotāji, kuriem veic profilaktiskās apskates un izmeklējumus (bērnu profilaktiskā veselības aprūpe, vēža profilakse) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
    • visi iedzīvotāji, kuriem veic vakcināciju saskaņā ar vakcinācijas kalendāru, pasīvo imūnterapiju, kā arī vakcināciju pret gripu atbilstoši noteikumiem par ambulatorajai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtību;
    • ja viena kalendārā gada laikā veiktās pacientu iemaksas sasniegušas 569,15 eiro un pacients ir saņēmis atbrīvojumu Nacionālajā veselības dienesta teritoriālajās nodaļās;
    • neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbnieki;
    • lai apliecinātu nāves faktu, mājas apstākļos mirušajai personai.

Ārsta nosūtījums

  • Kādos gadījumos nepieciešams ģimenes ārsta nosūtījums?

    Lai saņemtu valsts apmaksātu ārsta speciālista konsultāciju vai diagnostisko izmeklējumu, maksājot valstī noteikto pacienta iemaksu, nepieciešams ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījums.

    Pacientiem ir svarīgi zināt, ka uz konsultāciju pie speciālista vai uz diagnostiskajiem izmeklējumiem pacientu var nosūtīt gan ģimenes ārsts, gan arī ārsts speciālists. Apmeklējot ārstu speciālistu vairākas reizes vienas slimošanas laikā, atkārtots ģimenes ārsta nosūtījums nav nepieciešams. Pacients ar ārsta nosūtījumu diagnostiskajai izmeklēšanai un/ vai speciālista konsultācijai var saņemt nozīmēto pakalpojumu jebkurā ārstniecības iestādē Latvijā, kurā šie pakalpojumi tiek sniegti no valsts finansējuma līdzekļiem.

  • Bez nosūtījuma, pēc savas iniciatīvas, pacients var vērsties: 

    1. Pie šādiem tiešās pieejamības speciālistiem:

    • psihiatra, ja persona slimo ar psihisku slimību;
    • narkologa, ja persona slimo ar alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu atkarību;
    • pneimonologa, ja persona slimo ar tuberkulozi;
    • dermatovenerologa, ja persona slimo ar seksuāli transmisīvajām slimībām;
    • endokrinologa, ja persona slimo ar cukura diabētu;
    • onkologa, onkologa ķīmijterapeita, ja persona slimo ar onkoloģisku slimību;
    • ginekologa, tai skaitā, lai veiktu profilaktisko apskati;
    • oftalmologa (acu ārsta)
    • bērnu ķirurga
    • pediatra
    • Infektologa, ja persona slimo ar humānā imundeficīta vīrusa infekciju;
    • sporta ārsta

    2. Vēršoties ārstniecības iestādē, tai skaitā steidzamās medicīniskās palīdzības punktā, lai saņemtu neatliekamo medicīnisko palīdzību

Pacienta tiesības un pienākumi

  • Pacienta tiesības

    Pacientu tiesības Latvijā regulē "Pacientu tiesību likums", kura pamatā ir tiesības uz informāciju, ārstniecību vai atteikšanos no tās, tiesības izvēlēties ārstu vai ārstniecības iestādi, tiesības uz datu aizsardzību. Ikvienam ir tiesības uz kvalitatīvu veselības aprūpi.

    Latvijā ikvienam cilvēkam neatkarīgi no vecuma, tautības vai sociālā stāvokļa ir tiesības:

    1. brīvi izvēlēties savu ārstu un ārstniecības iestādi profilaksei, diagnostikai, dažādu slimību un traumu ārstēšanai, kā arī rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanai;
    2. reģistrēties pie primārās veselības aprūpes ārsta; noslēdzot Vienošanos par reģistrāciju vai pārreģistrāciju ģimenes ārsta pacientu sarakstā ;
    3. mainīt savu primārās veselības aprūpes ārstu iepriekš vienojoties ar izvēlēto ģimenes ārstu par pārreģistrācijas iespēju;
    4. saņemt kvalitatīvu ārstēšanu un aprūpi, kā arī laipnu un cieņpilnu ārstniecības personu izturēšanos aprūpi;
    5. Saņemt valsts garantēto ārstniecisko palīdzību, saskaņā ar valsts noteikto veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtību un informāciju par tās veidiem un saņemšanas iespējām;
    6. Saņemt nepieciešamo medicīnisko palīdzību akūtas saslimšanas gadījumā vai hroniskas slimības paasinājuma gadījumā pie sava ģimenes ārsta akūtajā stundā vai ārpus ģimenes ārsta darba laika pie dežūrārsta, kā arī saņemt neatliekamo medicīnisko palīdzību
    7. Saņemt saprotamu informāciju no ārstējošā ārsta par savu slimību, par izmeklēšanas un ārstēšanas iespējām, slimības prognozi, kā arī par iespējamajiem sarežģījumiem izmeklēšanas un ārstēšanas laikā, kā arī skaidrojumu par medicīniskajos dokumentos izdarīto ierakstu satura nozīmi;
    8. Saņemt informāciju no sava ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta par slimības ārstēšanai nepieciešamajiem un valsts apmaksātajiem medikamentiem;
    9. Saņemt nepieciešamības gadījumā nosūtījumu no sava ģimenes ārsta speciālista konsultācijai un/vai stacionārajai ārstēšanai;
    10. Pieteikt ārsta mājas vizīti, ja veselības stāvoklis neļauj apmeklēt ārstniecības iestādi vai nu valsts finansējuma ietvaros, saskaņā ar valsts noteikto veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtību vai par maksu;
    11. Pilnīgi vai daļēji atteikties no piedāvātās izmeklēšanās vai ārstēšanas, to apliecinot ar savu parakstu savā “Ambulatorā slimnieka medicīniskajā kartē”;
    12. Iepriekš pieteikt vizīti pie ārsta vēršoties centra reģistratūrā, vai pa tālruni, vai izmantojot e- poliklinikas iespējas;
    13. Uz konfidencialitāti – tiesības uz to, ka informācija par personas veselības stāvokli netiks izpausta trešajām personām;

  • Pacienta pienākumi

    1. Pacienta galvenais pienākums ir rūpēties par savu veselību;
    2. Ja veselības stāvoklis to pieļauj, pacientam ir pienākums aktīvi iesaistīties ārstniecības procesā un sniegt ārstam visu informāciju: 
      • kas nepieciešama ārstniecības nodrošināšanai;
      • par savām slimībām, kas var apdraudēt citu personu dzīvību vai veselību;
      • par iepriekš dotajām piekrišanām un atteikumiem attiecībā uz ārstniecību;
      • par ārstniecības laikā notikušajām veselības stāvokļa izmaiņām.
    3. Noslēgt vienošanos par reģistrāciju vai pārreģistrāciju pie primārās veselības aprūpes ārsta (ģimenes ārsta ).
    4. Iepriekš pieteikties pie ģimenes ārsta vai ārsta speciālista uz pieņemšanu;
    5. Savlaicīgi informēt centra reģistratūras darbiniekus un/ vai ārstējošo ārstu par neierašanos uz pieņemšanu atbilstoši iepriekšējā pierakstā noteiktajā laikā;
    6. Savlaicīgi pieteikt mājas vizīti un apmaksāt to, ja šis pakalpojumus netiek apmaksāts no valsts budžeta;
    7. Nodrošināt transportu vai apmaksāt transporta izdevumus ārstniecības personai maksas mājas vizīšu gadījumā (izņemot ģimenes ārsta aprūpes teritorijā dzīvojošajiem pacientiem);
    8. Savlaicīgi griezties pie ārsta atkārtotas receptes saņemšanai pastāvīgas un nepārtrauktas slimības ārstēšanās gadījumā;
    9. Iepazīstināt savu ģimenes ārstu ar iepriekš veiktajiem citu ārstniecības iestāžu konsultantu slēdzieniem, diagnostiskajos palīgkabinetos veikto izmeklējumu rezultātiem un izrakstiem no stacionāriem;
    10. Savlaicīgi griezties pie ārsta, lai izvērtētu pārejošu darbspēju zudumu;
    11. Ievērot ārstējošā ārsta nozīmējumus un rekomendācijas;
    12. Rakstiski atteikties no gaidīšanas uz plānveida sekundāro ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu, kuru apmaksa tiek veikta no valsts budžeta līdzekļiem, ja pats vai trešā persona apmaksā attiecīgo veselības aprūpes pakalpojumu.
    13. Katram pacientam ir saistoši izvēlētās ārstniecības iestādes iekšējās kārtības noteikumi un ārstniecības personas norādījumi.
    14. Pacientam ir pienākums samaksāt par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem kārtībā, kāda noteikta normatīvajos aktos par veselības aprūpes organizēšanu un finansēšanu.
    15. Persona, reģistrējoties ārstniecības iestādē vai saņemot ārstniecības pakalpojumus, pēc ārstniecības personas pieprasījuma uzrāda personu apliecinošu dokumentu, izņemot gadījumu, kad pacientam sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību un viņš sava veselības stāvokļa dēļ nespēj uzrādīt šādu dokumentu.
    16. Īstenojot savas tiesības, pacientam ir pienākums cienīt citu pacientu tiesības.

Reklāma

2017 aiwaclinic.lv
Palīdzība Tiešsaiste
+(371) 20022581 Piezvaniet mums Uzdot jautajumu Aizpildot formu Kā pie mums nokļūt Detalizēta instrukcija